Vad har hänt.. ?

För bara en vecka sen var jag jätte stolt över min Simba.
För nån dag sen bröt helvetet ut!

Simba som kom på inkallning, gick fot lös vid andra hundar... Vill nu mera inte lyssna.
Han hoppar på mig och biter mig, han tar saker hemma och biter sönder, sånt som han inte äns gjort förut..
Jag som trodde hans jobbiga perioder skulle lugna ner sig, han är  ju 1år och 6 mån redan...
Vet att dem brukar mogna när dem är 3, men ändå så jobbiga perioder har vi inte haft förut..

På måndag har vi bokad tid för enskild träning.. 500 kr i timmen .. rätt dyrt men det kan vara värt.

Har dem senaste dagarna kännt att jag inte orkar mer..Men vill oxå klara det envis som jag är.
Skulle aldrig falla mig i att lämna bort honom..han är ju min bebis.. (Där var kanske ett av felen varför han gör som han vill.. för jag behandlar honom mer som en bebis och inte en hund )..

347487-99 En liten o gosig djävul...haha


Kommentarer
Postat av: Edoona

hahah simbis =P... din bebis behöver bara lite mer uppfostran. Han har blivit
bortskämd för att du är så snäll mot honom.

2008-04-16 @ 12:29:24
URL: http://edoona.blogspot.com
Postat av: Monica & Tolla

Det är så det är med en riktig "tonåring i snöret",men bara man håller ut så brukar det lösa sig.Men en schäfer kräver ju oftast en ganska "fast hand" men vänlig förståss.
Kanske skulle ses o träna våra "odjur"någon dag!

2008-04-16 @ 13:01:46
Postat av: Peter

Hej!
Har du lust med ett länkbyte mellan din blogg och min?
//Peter

2008-04-16 @ 14:18:48
URL: http://fotografhelsingborg.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0